شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۰:۲۰

دستورالعمل جدید مقابله با دزدی دریایی ویژه کشتی‎های تانکر

باشگاه خبری فراساحل: تازه‎ترین دستورالعمل مقابله با دزدی‎های دریایی برای کشتی‎های نفتکشی که در مسیر آسیا تردد می‎کنند منتشر شد. سازمان توافق همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با دزدی‌ها و سرقت‌های مسلحانه دریایی در آسیا (ReCAAP) تازه‎ترین دستور‌العمل مقابله با دزدی‎های دریایی برای نفتکش‎هایی که در مسیر آسیا تردد می‌کنند را منتشر کرد.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این دستورالعمل که در مورد سرقت محموله‎های نفتی و مقابله با دزدان دریایی در کشتی‌های نفتکش‎ عبوری از مسیر آسیا تنظیم شده است، در نتیجه افزایش حوادث دزدی‌های دریایی از این نوع کشتی‌ها آماده شده است اما با این وجود قابل استفاده در انواع کشتی و شناور است.


در فاصله سال‌های 2011 تا 2015 میلادی در مجموع تعداد 35 دزدی دریایی از محموله‌های نفتی در آبهای آسیا ثبت شده است که بیش از نیمی از این حوادث در دریای جنوب چین رخ داده است. در 9 ماه ابتدایی سال 2015 میلادی به تنهایی 12 مورد حادثه از این دست روی داده است. دو مورد از این حوادث به دلیل اقدام فوری مقامات در اطلاع‌رسانی و مقابله با دزدان نافرجام ماند.


اما در دستورالعمل جدید توصیه‌های زیر آورده شده است:


مدیران کشتی
• باید از آخرین وضعیت از طریق گزارش‌های ReCAAP آگاه شوند و قبل از عزیمت کشتی‌ها کاپیتان و خدمه کشتی را در جریان آخرین تحولات بگذارند و از آنها بخواهند که تمامی اقدامات امنیتی را به ویژه در هنگام عبور از مسیرهای حساس، لحاظ نمایند.
• برنامه ارتباطی و امنیتی کشتی شامل برنامه پشتیبان در صورت از کار افتادن سامانه ارتباطی اولیه را تنظیم و اجرا نمایند و اطمینان حاصل کنند که تمامی خدمه کشتی از این برنامه‌ها و نحوه اجرای آنها آگاهی دارند.
• اطلاعات را طبقه‌بندی کنند و بر حسب ضرورت در اختیار افراد قرار دهند. این اطلاعات به ویژه شامل نوع و حجم محموله نفتی می‌شود. با این شیوه از افشای اطلاعات جلوگیری می‌شود.
• اطمینان حاصل کنند که خدمه و کارکنان کشتی از اهمیت گزارش‌دهی به موقع به کشورهای صاحب پرچم و کشورهای ساحلی براساس توافق دریانوردی 1334 آگاهند و پیش از آغاز سفر اطلاعات مناسب برای تماس را در اختیار دارند.
• اقدام‌های امنیتی بر روی کشتی را اجرا کنند. این اقدامات شامل نصب موانع فیزیکی، نصب تجهیزات امنیتی مانند زنگ‌های هشدار، دوربین‌های مدار بسته و سایر تجیهزات لازم برای شناسایی و ممانعت از ورود متجاوزین به کشتی می‌شود.
• اطمینان حاصل کنند که افسر امنیت کشتی پیش از سفر به صورت تصادفی اقدام به بازرسی از کشتی، خدمه و محموله می‌کند.


کاپیتان/خدمه
بهترین رویه‌های مقابله با دزدی دریایی و سایر موارد مربوط به BMP4 (نگارش چهارم از راهنمای مقابله با دزدان دریایی سومالی) را اجرا کنند.
آخرین فهرست تماس با مقام های کشورهای ساحلی را تهیه کنند و در صورت لزوم با آنها تماس بگیرند.
آژانس‌های امنیتی کشورهای ساحلی واقع در مسیر تردد خود را از عبور محموله، به ویژه در هنگام عبور از مناطق حساس و خطرناک، آگاه نمایند.



  کد خبر : 841
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :